Skräddarsytt Fri frakt till Sverige Snabb leverans Passformsgaranti

Skräddarsytt Fri frakt till Sverige Passformsgaranti

Köp 2 eller 3 plagg – få 15 % rabatt Köp 4 eller fler plagg – få 25 % rabatt CODE: SPRINGCLOTHING * Erbjudandet gäller till 31 mars och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Köp 2 eller 3 plagg – få 15 % rabatt
Köp 4 eller fler plagg – få 25 % rabatt
CODE: SPRINGCLOTHING
* Erbjudandet gäller till 31 mars och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Köpvillkor

Giltighet

Genom att göra ett köp via Tailor Stores hemsida (nedan kallad hemsidan) är följande avtal mellan kunden (dig), med minimumålder på 18 år, och näringsidkaren (Tailor Store) juridiskt bindande tills vidare. För andra typer av avtal, vänligen kontakta oss innan du slutför ditt köp. Direkt efter ordern har lagts av dig, kommer Tailor Store skicka ut en bekräftelse via e-post till den e-postadress som anges i din kundprofil. Det är ditt ansvar att lämna en fungerande adress och att noggrant kontrollera orderbekräftelsen för eventuella fel. Det är viktigt att du kontaktar oss omedelbart om du vill ändra eller rätta till eventuella detaljer i din beställning. När ett skräddarsytt plagg har skurits till (d v s produktionen har påbörjats) kan inga ändringar i ordern göras. Information om orderns status är tillgänglig via kundkontot när som helst. När ordern har skickats, kommer en e-postbekräftelse skickas till kunden som innehåller eventuella länkar för spårningen av paketet. Vid kundens mottagande av varorna anses avtalet som avslutat.

Leverans

Leveranstiden beräknar vi på hur mycket vi producerat den senaste tiden och tillsammans med hur många plagg vi har i kö. Vi följer produktionen, flygfrakterna och leveranserna noga och gör allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Om dina varor inte levererats till dig inom överenskommen tid har du rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka i de fall då dröjesmålet kan påvisas ligga hos Tailor Store (Gäller ej företagskunder). Du har även rätt att begära skälig ersättning för de utlägg och kostnader du haft. Kontakta kundservice så hjälper vi dig. Leveranstiden börjar när konsumenten har återkopplat i det fall detta behövs eller när dialogen för att säkra att måtten stämmer är avslutad.

För ej utlösta paket debiterar vi dig 300 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 7 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet, eller boka leverans inom 7 dagar från det att ditt paket ankommit till mottagarlandet om du valt express som leveranssätt.

Ångerrätt

I enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL 2005:59) har konsumenten som huvudregel ångerrätt. Avser distansavtalet en vara som tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller har en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren avtala bort ångerrätten. *Genom detta avtals godkännande godkänner du även att ångerrätten ej gäller vid köp av Tailor Stores skjortor, pikétröjor, chinos, jackor/rockar, kostymer, underkläder eller övriga specialtillverkade produkter.* Specialtillverkade produkter inkluderar färdiga designförslag och val av mått från standardstorlek. Vad avser övriga produkter gäller huvudregeln och konsumenten har då rätt att frånträda ett distansavtal. Konsumenten ska meddela Tailor Store senast 14 dagar efter varan är mottagen att konsumenten vill ångra köpet. Tailor Store ser gärna att konsumenten meddelar via e-post: kundtjanst@tailorstore.se. Senast 14 dagar efter meddelandet måste Tailor Store ha mottagit varan för godkänd retur. Tailor Store kommer återbetala pengarna inklusive frakt (ej returfrakt) på samma sätt som Tailor Store har fått betalningen senast 14 dagar efter Tailor Store fått konsumentens meddelande förutsatt att varan kommit tillbaka till Tailor Store. Konsumenten står för returfrakten. Returnera varan i originalförpackningen. Tailor Store får göra avdrag för värdeminskning om varan returneras i sämre skick eller kan betraktas som begagnad. Företag saknar rätt att returnera varor.

Konsumenten kan använda Konsumentverkets standardformulär för att utöva ångerrätten på icke specialtillverkade produkter:
http://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2015-konsumentverket.pdf

Returvaror skall skickas till följande adress:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Handlaren måste bevisa i det fall felet inte varit ursprungligt de sex (6) första månaderna, därefter är det konsumenten som måste bevisa att felet varit där från början eller beror på ett produktionsfel. Du måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Vi har alltid rätt att laga eller omleverera en vara utan att behöva motivera detta. Många ärende kan lösas genom bilder till kundtjänst, behöver Tailor Store varan i retur kommer Tailor Store förse konsumenten med en retursedel och stå för returfrakten.

Toleranser

Tailor Stores skräddarsydda plagg sys alltid upp efter de mått du anger. Om du väljer att sy upp ett plagg genom att använda dina kroppsmått kommer dessa att anpassas efter den modell (t ex figursydd/tapered, normal/regular eller loose fit) som du väljer. Väljer du att sy upp t ex en skjorta efter mått från en skjorta du redan har, sys skjortan enligt dessa mått. Vi kan dock aldrig garantera att sömmarna eller designen exakt motsvarar dina tidigare skjortor. Vi accepterar generellt mindre avvikelser från de angivna måtten. Vi kan inte heller garantera att ett plagg i en standardstorlek kommer att ha en perfekt passform och det är därför vi alltid rekommenderar att använda dina personliga mått vid beställning. Antalet knappar kan variera beroende av plaggets storlek. Skräddaren väljer den bästa lösningen för varje unikt plagg. Ibland väljer skräddaren att sy nedersta knappen dold av estetiska skäl.
Observera att det på vissa plagg kan finnas rester av krita eller strykmärken som dock bör försvinna utan tilläggsbehandling vid första tvätten. Plagg tillverkade i tyg från olika tygrullar kan skilja sig något i färgnyans på grund av normala skillnader i färgningsprocessen. Skulle några andra problem uppstå, kontakta gärna oss så att vi kan hitta en lösning tillsammans.

Överensstämmelse

Plaggen som visas är en visualisering. Den slutliga produkten kan skilja något i konstruktion och färg. Färgåtergivningen skiljer sig från skärm till skärm och därför utgör bilderna inte en exakt färgreferens utan skall ses som vägledande. För att se och känna på tyget rekommenderar vi alltid att man beställer ett tygprov.

Allmän garanti

Om måtten eller designen av det skräddarsydda plagg du beställde inte motsvarar din beställning av andra skäl än de som nämns ovan, kommer vi att erbjuda dig en ny produkt utan kostnad genom kreditering till ditt kundkonto. Observera att outnyttjade krediter på ditt Tailor Store kundkonto förfaller efter ett år. Tailor Store står också för eventuella returkostnader under förutsättningen att produkten skickas i samma låda som den levererades i och med billigast möjliga fraktsättet. Dessutom är det kundens ansvar att ange korrekta mått i måttprofilerna.

Free remake-garantin

Tailor Store erbjuder passformsgaranti för att ge dig trygghet när du beställer.

Passformsgarantin innebär att:

  • Om ditt första plagg inte passar får du ett nytt eller en justering utan kostnad.
  • Vi hjälper dig att justera din måttprofil.
  • Du slipper returnera plagget. Skänk det till välgörenhet, återvinn eller behåll själv.

För att erhålla garantin:

Kontakta oss först på kundtjanst@tailorstore.se

Passformsgarantin gäller ditt första plagg från varje prouktgrupp: din första skjorta, din första piké, dina första chinos och så vidare. Passformsgarantin gäller enbart skräddarsydda produkter. Tänk på att du inte omfattas av passformsgarantin vid köp av kostym, kavaj eller blazer, i dessa fall säkerställs passformen istället med hjälp av ett inprovningsplagg. Vid köp av kostymbyxor där inget inprovningsplagg gjorts tidigare omfattas du av passformsgarantin.

Gratis remake-garantin gäller inte B2B-beställningar

Presentkort

Presentkort och startpaket går att lösa in på samtliga Tailor Stores hemsidor och länder oavsett valuta som utfärdats. Behöver du hjälp med valutakonvertering av ditt presentkort? Vår kundtjänst hjälper dig mer än gärna med detta. Observera att valutakonverteringen sker med hänsyn till gällande dagskurs.

Service

Vi strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på våra produkter. Detta innebär bl a att vi inte har någon telefonsupport. Vi hanterar all kundservice via e-post och svarar oftast direkt. Vårt mål är dock att svara på all e-post inom 24 timmar på vardagar. Använd gärna kontaktformuläret på webbsidan.

Personuppgifter

Tailor Store är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas av Tailor Store för att administrera kundrelationen. Varken personuppgifter eller e-postadress lämnas ut till oberoende part. Läs mer om vår sekretesspolicy här.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/
ARN for other languages: http://www.arn.se/other-languages/
EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Tailor Stores sida, som gör att Tailor Store ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Tailor Store befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Producent ansvar

Enligt de villkor som anges i den franska miljölagstiftningen och med tillämpning av principen om utökat producentansvar är vi medlemmar i följande miljöorganisationer:

Unikt identifikations nummer (utfärdat av ADEME)

FR331460_01ZSVI

FR331460_11OGBI

Organisation

CITEO

Re_Fashion

Kanal

Syftet är att underlätta övervakning och kontroll av efterlevnaden av REP (Extended Producer Responsibility) förpackningsskyldigheter.

Syftet är att underlätta övervakning och kontroll av efterlevnaden av REP-åtaganden (Extended Producer Responsibility) för textilier, skor och hushållstextilier.

Eco Organisation - CITEO

Unikt identifikations nummer (utfärdat av ADEME) - FR331460_01ZSVI

Syftet är att underlätta övervakning och kontroll av efterlevnaden av REP (Extended Producer Responsibility) förpackningsskyldigheter.

Eco Organisation - Re_Fashion

Unikt identifikations nummer (utfärdat av ADEME) - FR331460_11OGBI

Syftet är att underlätta övervakning och kontroll av efterlevnaden av REP-åtaganden (Extended Producer Responsibility) för textilier, skor och hushållstextilier.