Vanliga frågor

För att underlätta för våra kunder har vi samlat och besvarat de vanligast förekommande frågorna härunder. Frågorna är grupperade i kategorier för tydlighetens skull. Man kan även söka på nyckelord för snabbt svar.

Frakt och leverans

Vad kostar frakten?

denna sida kan du läsa allt om leveranser, leveranstider och fraktkostnader

Hur lång är leveranstiden?

denna sida kan du läsa allt om leveranser, leveranstider och fraktkostnader

Måttagning

Hur väljer jag storlek?

Vi erbjuder inte standardstorlekar. Alla våra kläder är måttsydda. Vänligen använd våra måttverktyg för att skapa en måttprofil. Din första beställning täcks av vår heltäckande passformsgaranti.

Vad är Size:Me mobilapp?

Tailor Store har utvecklat Size:Me för att du ska kunna börja med måttsytt på enklast möjliga sätt. Utifrån två bilder samt din vikt och längd kan vi skapa mönster och sy upp kläder med perfekt passform. Size:Me appen är gratis och finns att hämta på App Store och Google Play. Allt du behöver göra är att installera appen och följa de enkla instruktionerna. Resten sköter vi.

Hur fungerar Size:Me-appen?

Installera Size:Me-appen och följ instruktionerna som steg för steg guidar dig genom fotograferingen. När bilderna tagits anger du din längd och vikt. Bilderna och informationen skickas automatiskt till Tailor Store. Din nya Size:Me profil går att använda direkt.

Hur noggrant tas mina mått med Size:me-appen?

Bilderna tillsammans med din längd och vikt ger ett väldigt precist resultat med vår algoritm. Våra tester visar att resultaten från Size:Me-appen är jämförbara en med skräddares måttagning.

Hur ska jag stå när Size:Me tar bilderna?

Stå rak och avslappnad och låt bröst och mage vara i ett naturligt läge.

Hur ska jag vara klädd när Size:Me tar bilderna?

Vi rekommenderar att du är klädd i snäva kläder som visar din kropps konturer.

Varför behöver jag ange min längd och vikt?

Din vikt och längd innebär att beräkningarna kan göras väldigt exakt. Gör en uppskattning av din vikt om du inte vägt dig på länge. Några kilos felmarginal gör inte så stor skillnad.

Vad händer om mitt plagg inte passar?

Plagg som sytts upp från en Size:Me-profil ska ha bra passform. Om något ändå skulle vara fel kontaktar du kundtjänst. Våra medarbetare kommer att hjälpa dig ta om vissa mått. Om det är första gången du beställer så innebär det att vi justerar måtten och syr upp ett nytt plagg utan extra kostnad! Läs mer om Perfect fit-garantin

Betalning

Erbjuder ni några rabatter?

Rabatter och erbjudanden skickas till våra medlemmar via epost. Bli medlem nu så att du inte missar något.

Min presentkortskod fungerar inte. Vad ska jag göra?

Hör av dig till vår kundtjänst med koden och beloppet så hjälper vi dig snabbt.

Hur betalar jag med presentkort?

I kassan kan du ange din presentkortskod, du kan ange flera koder om du har flera presentkort. Om du inte använder hela beloppet sparas resten på presentkortet och du anger samma kod nästa gång du handlar.

Allmänna frågor

Erbjuder ni kundtjänst över telefon?

Våra låga priser möjliggörs bl a genom att vi alltid strävar efter att hålla nere våra kostnader. Vi har därför valt att erbjuda enbart support via mail. Vi strävar efter att besvara alla förfrågningar inom 24 timmar på vardagar.

Tyger

Var hittar jag mer information om tygerna?

Klicka här för att lära dig mer om tyger. Du kan också bläddra i vår tygkatalog genom att klicka på följande länkar: Skjorttyger, Kostymtyger, Pikétyger, Chinostyger.

Beställning

Jag la en order precis men skulle gärna vilja ändra några detaljer. Hur gör jag?

Vänligen kontakta vår kundtjänst direkt via e-post (kundtjanst@tailorstore.se) och låt oss veta vilka ändringar du vill göra. Eftersom det inte tar långt tid mellan du lägger din order och den går i produktion är det viktigt att du hör av dig så fort som möjligt så vi kan ändra din beställning innan tyget klipps till.

Jag vill gärna beställa en present till en annan person. Hur gör jag?

För att säkerställa att din beställning går till rätt adress, vänligen ändra adressen i din profil till den personens adress som du vill skicka presenten till. Det är speciellt viktigt om du vill beställa någonting åt en person som bor i ett annat land då momsen och valutan är annorlunda. Observera att byta tillbaka adressen till din egen först efter att vi har skickat ordern.

Hur kan jag snabbast fixa ett presentkort?

Det finns möjligheten att beställa ett nerladdningsbart presentkort om du betalar samtidigt som du lägger ordern. Välj Download som leveransmetod i kassan och presentkortet blir tillgängligt som .pdf-fil efter du har lagt beställningen. Vi kommer också skicka en bekräftelse som innehåller filen med presentkortet till e-postadressen som du angav i din profil. Kom ihåg att byta inställningen för land innan du beställer om du vill ge bort presentkortet till någon i utlandet för att få rätt valuta.

Hur kan jag beställa med samma design igen utan att behöva börja om från början?

Detta är enkelt. Logga in dig på ditt kundkonto hos oss och gå till din orderhistorik. Klicka på plagget du vill beställa en gång till. Valet kopiera skjorta/piké/chinosdesigner kommer visas. Klicka på den för att ladda alla uppgifter in i designern. Nu kan du ändra de detaljer du önskar som mått och design eller bara lägga plagget i din varukorg direkt. Vänligen observera att designval och tyger möjligen inte längre finns tillgängliga. I så fall informeras du om detta i en pop up-ruta.

Kan jag spara min design/varukorg till senare?

Lägg de designade plagg du vill spara i din varukorg, säkerställ att du är inloggad. Nu sparas din varukorg automatiskt i 14 dagar.

Etik och socialt ansvarstagande

Var tillverkas era skräddarsydda kläder?

Vi tillverkar alla skräddarsydda plagg i eget skrädderi på Sri Lanka. All personal är anställd av oss och vi har full inblick i och kontroll på arbetsförhållanden, löner, miljö etc. Följaktligen kan vi garantera att all produktion sker under goda och kontrollerade former. Läs mer.

Var kommer tygerna ifrån?

Vi köper tyger från ledande leverantörer i Indien, Kina och Sri Lanka. Samtliga av våra leverantörer har undertecknat vår uppförandekod. Läs mer.

Reklamationer och returer

Jag packade upp mitt plagg och det finns fläckar på det. Vad ska jag göra?

Vänligen tvätta plagget enligt tvättråden utan extra behandlingar. Skulle det fortfarande finnas fläckar kvar efter det, vänligen skicka en bild till vår kundtjänst så vi kan ta en närmare titt på detta.

Jag beställde ett plagg men det passar inte bra. Vad ska jag göra?

Oroa dig inte, vi hjälper dig! Om du beställt ett plagg som kan tvättas hemma enligt tvättråden i plagget skall du göra det först. Passar inte plagget sedan så kontaktar du kundtjänst och skickar två bilder på dig själv när du bär plagget (framifrån och bakifrån). Stå rakt och avslappnat med båda armarna hängande längs sidorna. Förstagångsbeställningar täcks av vår perfect fit-garanti

Jag vill gärna returnera en vara. Hur gör jag?

Då alla våra skräddarsydda plagg tillverkas efter beställning efter din design och dina mått (även om de är designförslag) så kan dessa inte säljas till någon annan och dessa kan inte returneras, är det din första beställning kan du ta del av vår passformsgaranti, vänligen skicka ett par bilder där du har plagget på dig (fram- och baksida) till vår kundtjänst. Stå rakt med dina armar avslappnat längs med kroppen och skriv vad du inte är nöjd med.

Icke skräddarsydda varor kan returneras eller bytas inom 14 dagar. Vänligen se köpvillkoren för mer information.
Skicka de oanvända varorna i sin originalförpackning till:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

Du ansvarar för de returnerade varorna till de kommer fram till oss. Order- eller kundnummer måste framgå tydligt i returen. Meddela även om du vill ha pengarna tillbaka eller byta till något annat. Om du väljer att returnera en hel beställning så återbetalar vi den ursprungliga fraktkostnaden. Du måste dock stå för returnfrakten själv.

Integritet och cookies

Denna webbsida använder sig av cookies för grundläggande funktionalitet, analys och marknadsföring. Innan du fortsätter, vänligen välj ett alternativ nedan.


Läs mer i vår integritetspolicy